En givande dag

Jag började dagen med sovmorgon :-) Cyklade sedan ner till stan för ett besök hos Plan 2 för en hemma-hos-aktivitet som Företagarna anordnat. Det var trevligt och riktigt bra. Eftersom jag är sugen på att bli egen företagare så småningom är det mycket värt att träffa personer som redan är företagare, om så bara för en stund. Och självklart är jag extra nyfiken på den bransch jag vill befinna mig i en vacker dag. Alltså ... om jag inte siktar in mig på fryseribranschen med omnejd vilket absolut inte är en omöjlighet.

Min intressanta morgon följdes av mer roligheter. Jag gick på årsmöte för Birsta företagarförening. Spännande! Det är nämligen så att jag älskar möten eftersom jag alltid lär mig något nytt, inspireras och totalt uppslukas av nya idéer. Jag vet att alla möten inte har den effekten och att jag kanske inte kommer att uppskatta varje möte någonsin men just nu glädjs jag åt min unga iver.

Dagen sammanfattas bäst med ordet givande. För att fortsätta i positivitetens tecken kan jag meddela att jag igår bestämde mig för att bli en mer vänlig person. Skulle tro att många uppfattar mig som vänlig redan nu men jag ska gå in ordentligt för att verkligen vara vänlig. Bli mer medveten om hur jag agerar liksom. Försöka i alla fall. Säg till mig om jag misslyckas.

Dagens sportighet: Givetvis herrarnas fjärde semifinalmatch i handbollens SM-slutspel, GUIF-Sävehof.
Dagens enda neggo: Jag har inte hunnit öva på dragspelet.

Hej hå, hej hå
Jag är i det blå
Nu saknas bara just det där
Att hitta någon och bli kär

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback