Jag saknar musiklektionerna och det

Har haft mig en riktig musikafton. Började med att öva på dragspelet. Det gick sådär. Jag slutade innan jag egentligen ville eftersom jag tyckte synd om mina grannar. Spelsuget fanns kvar så jag dammade av klarinetten och körde igenom några gamla favoriter. Det är verkligen lättare att läsa noter när fingrarna vet var dom ska vara. Till sist bläddrade jag i min pärm med sånger från alla nio grundskoleår :-D Sjöng mig igenom nästan hela pärmen! Och vad jag saknar musiklektionerna i skolan, kören i högstadiet, julshowerna och alla skolavslutningar. Åhhh .... saknar, saknar, saknar! Musik borde stå på schemat livet ut, idrott likaså. Intressant att det var mina favoritämnen, jag som är ett pluggo och egentligen saknar talang både när det gäller musik och idrott. Eller nej, jag är inte talanglös men har bristande tålamod och vilja att bli bra. Kul ska det vara och det var det!

Nu kikar jag på NCIS och hockey samtidigt som jag skriver här och lägger en patiens. Hyffsad simultanförmåga med andra ord :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback