Om idag

Jag vaknade lite sent, ungefär klockan tio. Sträckte på mig och klev upp. Frukost, tidning och tv i lugnan ro. En stor kopp kaffe. Jag försökte sätta fart, lyckades inte med det men var så småningom färdig att cykla in till stan. Mötte Aina på torget och vi gick till Tant Anci & Fröken Sara. Angel ringde och meddelade att hon och Therese skulle joina. Goda nyheter! Så slog vi oss ner och åt. Gott som alltid. Jag käkade en grillad macka med kallrökt lax och fetaost. När fikandet och pratandet var över vandrade vi till Rummet och kikade lite. Det enda inköpet gjorde Aina, ett kort till farmor. Vi svängde in på Wått & Tårrt för att kika på friluftsprylar. Kanske väntar ett nytt liv. Efter det gick Aina till bilen. Jag, Angel och Therese gick ner mot stan, stannade för kisspaus på Knaust, och skildes sedan åt vid Apoteket. Min cykel stod fint och väntade på torget. Jag trampade hem och dränkte sedan cykelkedjan i Bike Oil (En annan dag kanske jag servar cykeln ordentligt, den är lite tärd efter en vinter i djupsnö. Nu gnisslar den i alla fall mindre). Jag gick in och tog dragspelet i min famn. Spelade tre valser med varierande resultat. Det går bättre och bättre måste jag säga. Det som var så svårt alldeles nyss känns nästan enkelt nu. Inspirerad av mitt musicerande ringde jag bror och frågade om jag fick komma och spela trummor (Rock Band alltså). Det fick jag så jag gjorde det. Jag känner mig sällan så häftig som när jag spelar trummor. Efter en stunds spelande cyklade jag till Hydro och köpte snus, godis, öl och micropizza. Jag är tydligen som den värsta sortens ungkarlar. Hemma igen fixade jag middagen och slog mig ner i soffan. Här sitter jag nu. Har tittat på en massa dravel på tv. Det enda vettiga var handboll. Nu har Sweeney Todd precis börjat. Jag älskar Johnny Depp och hoppas på en filmupplevelse utöver det vanliga.

Jag har astråkigt. Sååååå astråkigt.

Kommentarer
Postat av: Angel

Men du skulle ju ha kommit på dans bruttan ;) Det var ju jättemysigt på stan iaf!! Vi får försöka styra upp något till veckan, kanske en cykeltur tillsammans om jag kan fixa till morsans cykel. Kram

2009-04-19 @ 13:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback