Sommarens sista

Det är så mörkt att jag knappt tror det är sant. Det kan bli te och tända ljus ikväll. Men jag tror inte det. Hösten får vänta till imorgon. Nu njuter jag av sommarens sista stund. Det ryktas om att sommarvärmen kommer och hälsar på snart igen men jag njuter av den sista sommarkänslan nu och ser fram emot underbara september.

Den här sommaren gick för fort. Tro det eller ej :) Men jag tar med mig många fina minnen som värmer när kylan slår till. Jag kommer att drömma mig tillbaka till de stunder då sommaren var som vackrast ...

... paddelturerna på Tynderösundet, Lindas och Lars bröllop, vattendansen med mina fina vänner i Team TipTop,
helikopterturen över Åstön, alla skratt under Luleåresan, gräsmattan i Juniskär, trubadurerna på Holmö Brygga, den soliga stunden på Kammarskär, övernattningen i sjöboden, sällskapet på Marité, pärlplattsbyggandet med familjen, islandshästridning i regnet, festkvällarna på Portercaféet, klänningsshoppandet i Stockholm, böckernas underbara värld och ... och så mycket mer.

Det jag har saknat i sommar är förälskelse och ljuvliga konserter (fråga mig inte varför jag inte varit på några). Det förstnämnda kan jag inte göra mycket åt, det senare ska jag se till att få mycket av i höst.




Min blogg har inga andra kategorier än årstiderna. Kanske för att den egentligen inte handlar om något annat än årets skiftningar. Kanske för att jag älskar vintern, våren, sommaren och hösten. På riktigt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja men tänk hur många förälskelser man kan ha på annat..förälskad i havets blåa färg, förälskad i lövens gula brinnande färger, förälskad i höstmörkret som smyger sig på, förälskad i sjalar/scarves/halsdukar ;) Även de små förälskelserna är ju mysiga att ha i sitt liv! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback