Det är slutet på ett decennium

En dag till och sedan är det över. Gamla trista 2009. Vad har jag att säga om detta år som halvt om halvt passerat obemärkt förbi? Vad var bäst, sämst, högst, lägst, finast och fulast? Det vet inte jag. Äckligast var nog bussturen hem från Härnösand idag. Klev in i en kvalmig, fuktig och illaluktande buss. Ska det vara så? Luften var tjock av kväljande svett- sprit och äckellukt. Jag dök in i min halsduk och stannade där.

Men, nog finns det väl mer att säga om året än så ...

Jag har haft kul och tråkigt. Gott och ont. Och jag dricker glögg med balkongdörren öppen inatt. Jag är lycklig över mitt nya jobb men saknar samtidigt mitt förra. Saknar Angel också. Tycker om att det är massor med snö nu men skulle vilja resa iväg till solen en sväng. Skulle vilja renovera också. Jag har inte mycket att ångra men har kanske haft ågren ett par gånger. Det finns inget mer att säga om mitt 2009 annat än att det är detaljerna som gör det. Alltid.

Nu kör vi! 2010 väntar på dig och mig och alla andra. Var snäll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback