Helgens härligheter

Helgen närmar sig sitt slut. Det enda som återstår för mig är att slå in julklappar, se på tv, duscha och kanske sandpappra lite. Om du vill veta vad jag har gjort i helgen kan du fortsätta läsa ...

Fredagen spenderade jag förstås på jobbet. Väl tillbaka i Sundsvall trampade jag raskt hemöver i iskylan. Gjorde ett snabbt stopp på Curres gatukök för att inte behöva laga middag. Jag var hemma en liten sväng och blev sedan upphämtad av A&P för att slippa promenera till Gieken i den minst sagt kalla kvällen. Och sedan, glögg och SingStar med tjejerna hela natten lång! Eller, nja, nästan hela natten ... vid ett ungefär begav vi oss ner till stada och Oscar. 30+ är verkligen bra mycket bättre än vanliga kvällar på Oscar :) Jag är imponerad att jag tog mig igenom hela kvällen. Var sååå trött och ful, men sådant får kvitta när man har kul :D

Lördagen blev inte särskilt effektiv för min del. En liten sväng på stan och sedan for jag hem till mamma och pappa för att umgås med Lipton som var ensam hemma. Käkade pizza, kikade lite på hockey och piffade sedan till mig innan det var dags att åka till E.ON Arena för att se på Sissel - Strålande jul. Det var en fin konsert men mina förväntningar uppfylldes inte helt och hållet. Men ändå ... vilken fantastisk röst hon har!! Helt makalös.

Söndagen är inte slut ännu men hittills har jag haft en trevlig dag. Vaknade lagom tidigt och sent. Jag tog det lugnt och njöt av morgonen. Traskade sedan till stan för att köpa de sista julklapparna. Jag började med en fika på Barista, behövde ny energi efter promenaden i snöyra. Sedan strosade jag runt i några timmar och hann med det jag behövde hinna med. Skönt. Nu har jag precis ätit middag. Tomatsoppa och ciabatta.

Jag har visst blivit lite förkyld men inte mer än att jag tänker vara frisk om en dag eller två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback