Bara nu

Tvättstuga och hemmapyssel. Det är min kväll det. Jag funderar på att diska men jag tror inte att det kommer hända. Måste ju ha något att göra imorgon också ...

Jag var till min diabetessköterska idag och fick veta att jag har fina värden rakt igenom. Det känns förstås bra men samtidigt så vet jag så väl att jag borde rycka upp mina kost- och träningsvanor. Ordentligt! Men jag är som jag är, älskar livets goda och onyttigheter lika mycket som jag älskar nyttigheter. Därför är det svårt att vara helt igenom hälsosam (till och med svårt att vara halvt igenom hälsosam). Det är liksom ohanterligt, ogreppbart och omöjligt att tänka långsiktig hälsa för mig. Alltså jag menar väldigt långsiktigt. Det är svårt det.

Sängen känns lite hårdare än jag tyckte när jag provade den men jag sover skönt. Längtar efter att krypa ner men måste ta reda på tvätten och duscha först.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback