Mina blomster i mina fönster

Som sagt, nya krukväxter (vänner) bor hemma hos mig nu.

Detta är mitt ena fönster, det som finns i mitt enda rum. Bilden är lite lite extra fin eftersom persiennerna är neddragna och min älskade taklampa reflekteras i fönstret.



Till vänster en murgröna. Sägs döda kärleken.
I mitten någon slags rosa ros som tydligen skulle ges bort till någon man älskar (mig själv!).
Till höger hjärtan på tråd med en liten ljusstake nedstucken i jorden.



Och detta är köksfönstret ...



Till vänster en stackars pinne med några blad som jag planterade om i hopp om fortsatt liv (för blomman alltså).
Till höger en hemtrevnad. Vilket underbart namn!

Det var mina nya blommor det. Jag ska passa på att njuta av dem nu OM det skulle bli så att jag råkar tiga ihjäl dem.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har inga gröna fingrar men kämpar febrilt för att hålla våra nya växer vid liv! Dina va jättefina iaf! =) Tack förresten för att du e så gooo! See ya!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback