Söndagsgråt(t)

Vaknade och tittade ut. Grått som gatan. Jag tillbringade en timme i sängen och mumsade på överblivet lördagsgodis medan jag tittade på Disneydags. Inte alls en tokig start på söndagsmorgonen. Jag klev upp och gjorde en megafrukost, läste tidningen en timme och sedan var det bara resten av dagen kvar ...

Totalt uttråkad. Med söndagsgråten i halsen började jag pyssla om mitt hem men nej, så trist. Skulle hänga med syster och hennes yngsta på korvgrillning och utomhushäng men vad tusan ... det regnade. Vi skippade alltså det. Så iklädd underställ satt jag då här i soffan och led av tristess och ensamhet. Och som jag led, stackars jag ...

Men nu, efter att ha promenerat till återvinningsstationen, köpt en rykande nygräddad bulle på Hydro och monsterdiskat så känner jag mig ändå ganska nöjd med dagen. Visst har den varit grå, trist och ensam men samtidigt lugn och skön. Och tyst.

Så. Nu har jag klagat färdigt. Ser fram emot en fridfull kväll. Givetvis blir det Gossip girl klockan sju :-)

Kommentarer
Postat av: Ruda

Typiskt att vi skulle bort då, annars hade jag gärna kommit och bullfikat med dig! =) Kanske nån kväll i veckan?? Kram!

2009-02-22 @ 18:12:56
Postat av: Linda

Men du verkar då haft en kanonmorgon iaf! Godis o disneydags...det är inte fy skam! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback