Vi är barn av vår tid

Jag vill så gärna tro att jag är som jag är bara för att det är så jag är. Men .... nej, jag kanske bara är en produkt av den tid jag lever i. Det är många vindar som blåser men ändå går det att se tydliga och återkommande mönster. Det är svårt att inte skratta åt hur vi alla, mer eller mindre, påverkas av tidens anda. Jag menar inte att det behöver vara dåligt men det är fascinerande att komma på sig själv med att å ena sidan verkligen tro på något och å andra sidan tvivla och fundera över om det är något som jag verkligen tror på ... om du förstår.

En annan tanke som dök upp idag under ett möte: Gränsen mellan briljans och arrogans kan verkligen vara hårfin. Tänk på det!

Jag ser fram emot att krypa ner i sängen :-) Sovdags alldeles strax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback