En spännande match

Jag funderar på vad som avgör om jag tycker att en match är spännande eller inte. Ibland verkar det vara hur jämn matchen är, ibland är det stämningen mellan lagen. Ofta är publikens nivå viktig. För det mesta hänger spänningen på hur mycket jag bryr mig om matchresultatet. Inte helt sällan är det förstås en kombination av dessa faktorer. Kanske kan en match vara spännande av helt andra anledningar. Ganska logiskt.

Jag funderar eftersom jag nyss upplevde något så ovanligt som att med spänning titta på Rögle-HV71. Det brukar jag inte göra. Jag har inte för vana att kolla på andra matcher än Timrås. Knappt ens deras faktiskt. Men ändå ... på många sätt tyckte jag att den här matchen var spännande och den kändes så viktig. Konstigt.

Ja, jag vet inte. Till syvende och sist (what!) så tror jag att det är hjärtat som avgör om en match är spännande eller inte.


Mycket mer än så bekymrar jag inte mitt huvud med just nu. Möjligen ska jag fundera på natthockey men det lutar åt att jag kommer sova när det är dags för det. Heja Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback