Tisdagstankar

Hur kan det komma sig att vädret växlar så snabbt? Ena dagen är det svinkallt och nästa dag värsta blidvädret. Plötsligt kallt och blåsigt igen och sedan solsken. Det som stör mig är att min termometer inte fungerar så bra och därför vet jag aldrig vad jag behöver ta på för ytterkläder ... om jag antar att vädret är som igår har jag fel, om jag tror att det är som det ser ut genom fönstret så har jag fel och om jag gissar på något annat så har jag också fel. Vädret vet knappt ens själv hur det är verkar det som.

Annars har jag funderat på att hyra film eller gå på bio. Är riktigt sugen på en riktigt bra film. Gärna en otäck. Ska kika lite på vad som finns att se. En mysig filmkväll vill jag ha men det blir inte idag.

Jag var och tittade på min systersons gymnastikuppvisning idag. Han var såklart bäst! Och jag blev vansinnigt sugen att löpa amok bland alla roliga saker. När jag hoppar, studsar, hjular och står på händer är jag som allra lyckligast. Just idag fick jag hålla mig i styr men en vacker dag kanske jag kan få fara runt och gymnastisera :-)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback