Trötta tjat-tv

Doktorer, sjukhus, akutmottagningar. Kostvanor, träningsfreaks och fetmaepidemier. Såååå tröttsamt. Jag tycker om att titta på tv en stund eller två men blir vansinnig på tjatigheten. När jag kollar på tv vill jag för det mesta zappa runt och slötitta men det går inte när det bara är värdelösa program om sjukvård, kost eller träning. Jag är inte ointresserad av hälsa men totalt less på alla trista tv-program.

Trötta, trötta tjat-tv. Varför skulle jag vilja ägna mina lediga lugna stunder åt att titta på någon som behöver komma i form, någon som är inlagd på sjukhus eller någon som predikar om olika dieter? Hysterin gör folk galna, hypokondriska och ännu mer sjuka. Så tror jag.

Om jag ändå skulle önska något till tv-tablån ... som rör sig farligt nära det ämne jag sågar här och nu ... så skulle det vara att Paolo Roberto kör sitt femton minuter korta träningsprogram en gång om dagen på lämplig sändningstid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback