Än är jag ung

I nästan 26 timmar till är jag 26 år (om man räknar efter klockslaget då jag föddes men det normala kanske är att räkna födelsedagen vilket innebär att jag bara har drygt tre timmar kvar). Å vad jag ska sakna denna ungdomliga ålder. Det klingar så fint med 26. Men 27 låter fasligt gammalt. Eller hur? Tjuuugischuuu. Hu!

Denna sista kväll som ung tillbringar jag framför tv:n och i tvättstugan. Jag har tittat ut genom fönstret 46 gånger och varit på väg att hoppa på cykeln och rulla till Aina. För inte vill då jag sitta inne nu när sommaren är här. Men ... jag är trött, jag måste ta reda på tvätten och jag kanske gör bäst i att åldersvåndas i min ensamhet.

Jag får nog se till att bli riktigt jävla gammal om jag ska hinna med allt jag vill. Eller så får jag öka takten.

Kommentarer
Postat av: Linda S

Grattis på födelsedagen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback