Det finns gränser, tack och lov

Jag känner ofta frustration över att jag omöjligen kan ta del av och ta till mig allt jag skulle vilja. Vanligen infinner sig denna känsla när jag surfar planlöst på internet. Det finns så mycket! Och det är så intressant. Det är när jag läser branschmagasin, besöker communities eller följer trådar i olika forum som jag blir fullkomligt överväldigad. Här försöker jag förkovra mig och hålla mig uppdaterad men vad får jag för det? Panik!

Häromdagen landade jag i en halvgammal (ca en månad)
artikel om sociala medier. Ett något uttjatat ämne känner jag men i artikeln, som för övrigt är läsvärd, så fastnade jag särskilt för några oerhört kloka och välbehövliga ord:



- Det finns en begränsning för hur mycket våra hjärnor kan ta in under en viss tid, säger Steve Rubel, Director of Insights på PR-byrån Edelman Digital i New York.



Tack för det! Ganska självklart förstås men ändå skönt att få det svart på vitt mitt i den labyrint av information och kommunikation som jag befann mig i när jag sprang på artikeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback