Det jag har haft för mig

Gårdagen spenderade jag i GA-kyrkan. Inte hela dagen men jag var där på morgonen för att kika på den yngsta systersonens skolavslutning. Vid halvtvå återvände jag för att titta på syrrans äldstas skolavslutning. Inte utan att bli nostalgisk. Jag saknar skolavslutningar.

Jag åkte med bror till stugan på kvällen och där åt vi gott, hamnade på fest, vandrade sex kilometer på natten och hade det allmänt bra. Jag sjösatte kanoten också och paddlade en liten, liten sväng. Idag när vi vaknat till liv hälsade vi på vår bästaste kusins pyttesmåa tvillingpojkar. Det var kul att träffa dem allihopa, det händer alldeles för sällan. Smågrabbarna var förstås supersöta :)

Tyvärr lämnade jag ön i eftermiddags och det skär i hjärtat på mig varje gång jag åker därifrån. Jag var tvungen att åka hem eftersom jag har bjudit hit mina vänner imorgon. Sjävklart ser jag fram emot morgondagen men jäklar vad det tog emot att åka hem. Hade hellre krattat tre timmar i sträck.

Väl hemma har jag gjort ett par ovanliga saker. Först så lagade jag mat, väldigt ovanligt nuförtiden. Sedan gjorde jag en smörgåstårta, oerhört ovanligt. Jag chockerade mig själv helt enkelt. Minns inte när jag senast spenderade mer än fem minuter i köket.

Nu är det tack och godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback