Kul och konstigheter

Den här dagen har varit lång men ändå svischat förbi på något vis. Alla planer hanns inte med men det kommer fler dagar.

Jag började med att vakna förstås. Cyklade till Aina som fyller år idag. Lek och tårta och solsken! På väg hemöver stannade jag och handlade lite. Kom som vanligt hem utan något vettigt i kassarna. Jag fattar inte varför det inte finns någon rolig mat att köpa. Eller är det bara det att jag tycker det är trist att laga mat?

Hann precis hem till handbollen på tv. SIsta semifinalmatchen mellan Alingsås och Hammarby. Slutade med hemmavinst för Alingsås som därmed är finalklara. Det var en ganska ospännande match så jag hoppade över till hockeyn ibland och övergick sedan helt och hållet till hockeyn strax innan slutsignalen i handbollsmatchen. Ganska ospännande hockeymatch också men det gjorde ju inte såå mycket :)

Så har jag ätit middag och fixat lite här hemma. Nu ska jag ner i källaren med grejer och sedan hoppa in i duschen innan Van Veeteren börjar.

Jag har haft kul idag men en konstighet hände för en stund sedan, ett udda telefonsamtal.  Precis som igår kan jag inte lova ordagranna citat eftersom jag inte har ett fotografiskt minne.

Telefonen ringer.
Jag: Jenny
NN: Eh ... hej, vilket riktnummer har jag slagit?
Jag: 060
NN: Jaha, har jag hamnat i Sundsvall. Hur har vädret varit där i helgen?
Jag: Jättebra!
NN: Jaha, jag ringer från Hälsingland. Här har det varit kanonväder, nästan för varmt ibland.
Jag: Okej, vad härligt.
NN: Ja! Jag kom nyss hem från Holland, där var det sommar. Jag har varit två dagar på modevisning.
Jag: Okej, vad härligt.
NN: Oj, är du kanske upptagen med nåt?
Jag: Hrm ......... nja alltså inte direkt.
NN: Vem är du då som låter så trevlig.
Jag: Eh ... jag är väl bara jag.
NN: Hur gammal är du då?
Jag: Uhm ... vart sa du att du skulle ringa egentligen??
NN: .... 090 ............... till Umeå.
Jag: Okej.
NN: Vill du lägga på? Väntar du besök?
Jag: Eeeeh ............. ja alltså..... nej, men alltså ....
NN: Okej, men ha en trevlig kväll.
Jag: Tack detsamma.

Jag vet inte om det var någon som busringde, fulringde eller faktiskt ringde fel. Skumt var det i alla fall. Han (NN) var ju inte otrevlig men det var ju konstigt ju. Jag vill varken vara naiv eller förstörd av det fula samhälle vi lever i .... så vad ska jag tro? Var det en trevlig person som faktiskt ringde fel eller var det en knäpp skummis??? Det lär jag aldrig få veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback