Regn går också bra

Sundsvall var grått idag. Regn men fortfarande vår. Jag säger: Det går bra det också!

Jag klättrar snart på väggar och berg ... det kryper i kroppen. Jag vill ut, jag vill ha kul, jag vill leva, jag vill allt. Det känns som det ska när det är vår. Jag minns så väl att jag kände precis likadant för drygt tre år sedan när jag var nybliven diabetiker. Visst kände jag en massa mörka saker också men den lyckliga vårkänslan regerade om och om igen. Tänk att jag är en sådan årstidsperson. Fascinerande.

Eftersom jag älskar våren får jag leva med att det regnar vissa dagar. Våren gör mig hoppfull. Det spelar ingen roll hur kliché det är med vårkänslor och allt ... det är något jag känner och det är på riktigt.

Häng på, var glad och spela brännboll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback