Ett evigt drömmande

Precis som du har dina drömmar så har jag mina. Stora och små, sådana som kommer och går, drömmar som är möjliga och omöjliga. Och så finns de där eviga drömmarna ...

Vissa drömmar blir till sanning, några försvinner och andra går i kras. Jag har i många långa år drömt om ett jobb där jag får prata tyska och den drömmen verkar ha blivit sann :) MEN jag har också en evig dröm som kanske aldrig blir till verklighet. Det finns något oerhört irrationellt över denna dröm och jag tvivlar verkligen ... men fortsätter ändå att drömma.

Jag vill bygga och äga en idrottsanläggning. Fullstor handbollsplan förstås, basketkorgar, ribbstolar, plintar, klättervägg, romerska ringar, badmintonnät, studsmattor, längdhoppsgrop, innebandysarg, långhopprep, gym, bastu, pingisbord, bommar, lianer, läktare ... ALLT SKA FINNAS. Precis allt man kan önska. Det är drömmen! Jag kan hyra ut hallen ibland och jag kan leka där hur mycket som helst. Barn och unga kan få komma och spontanidrotta. Jag kan ge våra idrottsföreningar bättre förutsättningar och jag kan leva i min drömmiljö. Stå på händer eller skjuta på mål hela tiden om jag vill :D

Det jävliga är att det skulle kosta oändligt många miljoner. Ännu värre är att jag skulle ha förverkligat denna dröm för tio år sedan för att verkligen kunna njuta av den. Nu närmar jag mig 30 och vips så kommer jag att vara 40, 50, 60 ... hur ska jag då kunna hoppa och leka? Åååå, jag vill så gärna.

Känner du för att skänka 100 miljoner är du välkommen! Jag kommer i sådana fall att bygga en idrottsanläggning som är bättre än någon någonsin kunnat drömma om och jag ska anställa den allra bästa fastighetsskötaren av alla. Det skulle kunna bli så oändligt bra.

Vad drömmer du om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback