Ge mig en cykel

Min trogne vän i ur och skur, min kära cykel, säger snart upp sig. Jag skulle så gärna ge den en fullservice och förlänga vår relation men det blir som aldrig av. Bromsarna tar inte (om du ser mig gåendes med cykeln i en nedförsbacke så vet du nu varför), växlarna kärvar och kedjan harvar. Jag är på något vis för snål för att köpa en ny så länge den jag har tar mig dit jag ska utan större problem men ibland kommer jag på mig själv med att drömma om en underbar, fullt fungerande cykel. Gärna med stötdämpare eftersom Sundsvall lätt kan utnämnas till världens sämsta cykelstad. Jaja, vi har svischat några härliga kilometrar i regnet nu, jag och cykeln, utan att krascha. Men ändå ... snälla, ge mig en cykel!


Dessutom: Jag har spenderat en halvtimme i himlen. SPA-massage gör gott för både kropp och själ :) Hur skönt som helst!

Well, nu har jag tänt ljus och myser för fullt :) Å du härliga måndagskväll ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback