Nya tider

Det nya jobbet närmar sig. Jag börjar bli nervös. Och givetvis kommer även vemodet smygande. Jag drabbas alltid av världens separationsångest. Att skiljas är att dö en smula har någon sagt någon gång. Lite så känns det för mig varje gång jag säger hej då till någon eller något. Även om det jag ger mig av till lockar hur mycket som helst.

Tack och lov brukar separationsångesten, vemodet och nervositeten försvinna nästan direkt när jag befinner mig i det nya. Det är bara precis de totala brytningspunkterna som smärtar.

Jag ser fram emot mina nya tider! Jag kommer att överleva även denna förändring i mitt liv och jag är övertygad om att den kommer stärka mig.


p.s. Om du vill ha hjälp med julrim får du mer än gärna säga till. I love! d.s.


Hela gården är täckt av snö
Och väntan är lång till nästa tö
Därför kommer du av glädje ropa
När du nu får en traktorskopa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback