S & M hos Lindex

Tänk vad enkelt det är att skapa kalabalik. Många är totalt upprörda över att Lindex har en ny kollektion som bara finns i storlek S och M. Vad är problemet? Läs artikeln i Aftonbladet och alla kommentarer här.

Jag läste detta igår och fascinerades över resonemanget i läsarnas kommentarer. Förstår inte att det finns så mycket energi att lägga på detta. Återigen: Vad är problemet? När jag tittade lite mer på debatten idag kände jag mig tvungen att skriva något om det, bara för att klaga på onödigheten med att bli upprörd över Lindex val.

Kanske är det för att jag är en S. Kanske är det för att jag inte är särskilt brydd över en butikkeddjas val av storlekar till en kollektion. Jag tycker inte att det är diskriminerande i alla fall.

Nu har inte jag provat plaggen i denna kollektion men av erfarenhet vet jag att Lindex kläder ofta är lite större i storlekarna är många andra kedjor ... och deras S är 36-38 vilket redan det innebär att det knappast är så att kläderna enbart kommer att passa pinnsmala bengetter. Det handlar snarare om att S och M borde passa alla normalviktiga människor vilka enligt dem själva är deras köpstarkaste kundgrupp. Jag kanske inte borde uttala mig innan jag provat plaggen men nu gjorde jag det ändå.

För vad är problemet?

Kan inte ägna mer tid till denna grej. Jag rycktes med och fascinerades för en stund men nog f*n måste det finnas viktigare saker att bli upprörd över?

Kommentarer
Postat av: Linda S

Jag håller med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback