Söndagskär

Det kan bli så att jag i framtiden kommer vara totalt otillgänglig på söndagar. Att jag gör söndagen till min dag. Jag känner för att göra så. Bara för att det skulle vara så superskönt att stänga av helt och hållet. Ha dörren låst och telefonen avslagen. Bara på söndagar. Får jag det?

Men förstås, om jag känner mig själv så kommer detta inte att lyckas. Jag har alldeles för svårt att hålla mig borta från allt och alla. Det blir nog inget av med mina söndagar. Inte fullt ut i alla fall ... men det känns som en lockande tanke. Jag är liksom småkär i söndagar och det lata levernet de bjuder på.

Idag har jag hursomhelst fått en del nytta gjord. Har varit till återvinningsstationen, diskat och fixat lite här hemma. Faktiskt så har blommorna fått vatten :) Det var några veckor sedan sist ...

Ska fortsätta greja på en stund och sedan blir det en kopp te innan jag kryper till kojs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback