Tänk på det du

Plötsligt vaknade jag idag också (lagom till kvällsfikat ungefär). Johanna kommenterade mitt förra inlägg och påminde mig om något jag vet men ofta glömmer ... ibland tänker jag för mycket.

Tänkandet kan vara så himla överskattat. I ärlighetens namn så gav jag så sent som i lördags en vän det goda rådet att inte tänka så mycket på allt och inget. Ändå gör jag det, om och om igen. Ibland är det påfrestande måste jag erkänna. Det finns mycket som är värt att tänka på och det finns oändligt mycket som det inte är lönt att ägna ens en halv tanke. Tänk om jag kunde lära mig skilja på det ena och det andra.

Nej, det är inte så illa som det verkar. Jag gillar att tänka efter, tänka om, tänka på och tänka till. Men det var trevligt att Johanna skakade om mig lite. Jag kan behöva ryckas ur mina tankar ibland. Ja, i och för sig är jag ju inte i något tankeland nu eftersom dagarna bara springer förbi ... men ... haha, nu snurrar jag till det.

Oh, well. Livet är för kort för att tänka på allt helt enkelt men du kan lita på att jag kommer grubbla till och från även i fortsättningen :)

Kvar idag: ta reda på tvätt, duscha, se på tv och kanske diska.

Natti natt
Sök din skatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback