Ska vi leka?

Jag vill hoppa hage
Mitt på blanka dan
Med min kompis Tage
Gracil som en svan

Ska vi kasta gris?
Här och överallt
Hoppas på ett pris
Glömma det är kallt

Jag kan hoppa kråka
Mot en stenig vägg
Ingen får då bråka
Svettig som ett drägg

Vi kan leka jagis
Härja på och rusa
Nästan som på dagis
Stoja runt och busa

Ska vi leka?


Ända sedan alltid har jag önskat att vi skulle leka mer även som vuxna. Rolig rörelse helt enkelt. Jag vill leka mig i form men vet inte riktigt hur jag ska få med mig världen på tåget. När jag inte kunde sova häromnatten hade jag nästintill en hel verksamhetsidé kring detta färdig i huvudet men jag skrev inte ner mina planer och nu verkar tankarna ha fastnat i det förhatliga förnuftet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback