Tråkgöra

Varför måste jag städa, tvätta och diska? Bara jag hela tiden. Har inte någon oduglig karl att slänga sysslorna till. Vad dåligt! Kan inte be någon annan, kan inte skylla på någon annan. Eller ... om jag vänder på det och tänker lite positivt så finns det ingen som tjatar på mig och ingen som gnäller när det är ostädat. Men ändå. Det är ju tråkgöra oavsett hur jag vänder och vrider på det. Tråk, tråk, tråk. Det värsta är att jag föddes med världens pedantism och det stör mig enormt mycket när jag latar på hemmaplan. Ändå slöar jag alltför ofta.

Kanske pinsamt, bittert och bortskämt att klaga över tråkgöra men nu gjorde jag det ändå.

Mer än så kan jag inte skriva nu för det är mycket som ska hinnas med innan nattmössan åker på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback