Underbar match! Sköna kommentarer. Hjärtskärande förlust.

Jag gråter. Sitter faktiskt och grinar på riktigt. Det är sällan jag känner så starka känslor som när jag ser en riktigt bra och spännande match. Kroppen kollapsar nästan. Jäklar, jag måste andas ut ...

Helvete. Sverige förlorade. Inte bara matchen utan helt och hållet. Noll (0!) poäng i EM. Är det skandal? Nja ... den första matchen var en skandalförlust. Den andra mer acceptabel. Och den tredje var liksom inte någon riktig förlust fastän den ändå var det. Det var en underbar match! Men vad gör man när man hamnar på noll? Kim Andersson skulle kanske inte ha väntat till sista matchen med att prestera. Lukas Karlsson och Dalibor Doder presterade förut men inte riktigt ikväll. Allt kan inte alltid klaffa men jag tror på det här laget. Arrhenius var snarare minus än plus fram till ikväll. Kantjuniorerna Ekberg och Petersen har visat lite av den ljuva framtiden. Det är som det är. Jag kan inte smälta alla förluster här och nu men jag kan dela med mig av några sköna kommentarer.

Staffan Olsson har aldrig varit min favoritperson men han har alltid haft sin stunder, såväl som spelare som coach. Ikväll stod han för den skönaste kommentaren (det var i Sveriges timeout i första halvlek): ... inga jävla hängbjörkar ... Sååå klockrent talande kommentar. Lite senare i matchen hamnade Sverige i en vansinnigt orättvis situation där Tysklands buse slapp en utvisning. Sekunderna senare säger kommentatorerna: ... domarna heter alltså ... Jag tolkade det som en direkt uppmaning att bege sig hem till domarna och kasta ägg på deras hus. (Våld och hat förekommer inte i min värld men lite ägg kan man väl alltid få kasta?)

Well. Lite senare i matchen (typ i matchens sista oerhört kritiska minuter) pratade kommentatorerna (Robert Perlskog & Claes Hellgren) om rutin. Eller avsaknaden av den. Dom sa någonstans: Det hade Lövgren, Wislander och grabbarna ... Ja, kära ni, those were the days. Och fina tider kommer mycket snart igen för Handbollssverige. I'm pretty sure.

Guten Abend. Funderar på hur jag ska gratulera mina tyska kollegor på måndag. Ikväll var det verkligen en sådan klassisk match som det gamla goda landslaget skulle ha vunnit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback