Semester nu

Så sitter jag här med semestern framför mig. Jaha. Jag vet inte vad för viktig grej jag glömde att fixa på jobbet med säkert var det något.

Efter en hel dag av ösregn blev jag vansinnigt lycklig när solskenet visade sig här hemma i Sundsvall. Det måste ha varit ett tecken på att semestern kommer bli hur härlig som helst :)

Just ikväll snurrar det bara. Tyska, engelska och även lite svenska. Det känns som att jag intensivhamrat på tangentbordet på sistone ... och det verkar som att det lossnar med skrivandet på både tyska och engelska. Men jag märker tydliga tendenser till kortfattat och tvärhugget språk till Tyskland medan de engelska mailen blir som romaner. En klar nivåskillnad på uttrycksförmågan helt enkelt. Huvudsaken det fortsätter gå framåt. Till hösten åker jag till Tyskland på kurs och då ramlar nog många slantar ner. Men nog om jobb. Semester nu.

Semester. Jag har inte alls funderat över vad jag ska göra av denna semester. Jag tror att jag bara ska ta dagarna som de kommer. Mycket mer behöver jag inte för tillfället, förutom möjligen en sak då som jag ändå inte kan få. På riktigt. Det går ju att få det mesta egentligen men inte allt helt enkelt. Eller alla.

Nu väntar säng, sömn och sovmorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback