Hemma

Jag vill så gärna skriva om veckorna jag har varit borta men jag vet inte om jag kan. Det skulle minst bli en bok. En totalt ointressant bok för alla som inte var där. Jag försöker med en "kort", och värdelös, sammanfattning.

Min resa började med ett par dagar i England. I Cannock för att vara mer precis. På APF Show (typ Englands största mässa för "skog och sådant"). Och vilken mässa det var! Träffade många trevliga besökare och kunder, lärde mig ett och annat om våra produkter och om denna marknad som jag kommer jobba mycket med. Det var otroligt givande och jag är sååå glad att jag fick möjlighet att åka. Historier om husvagnslivet lämnar jag oskrivna. Det funkade, jag har lätt att anpassa mig till väldigt annorlunda förhållanden. Mer än så skriver jag inte om det nu. Det var super att träffa UK-kollegorna och att vara på mässan. Mest spännande ...



Tyvärr fick jag inte möjlighet att prova.



Jag landade sedan i Hamburg. Kom på att jag inte hade en aning om hur jag skulle ta mig till Rendsburg. Strosade runt lite på flygplatsen och försökte bli klok på hur tågtrafiken fungerade ... frågade till slut en informationsherre (på tyska till att börja med men jag fick övergå till engelska...han var så kass på tyska...). Fick byta tåg inne i Hamburg och sedan bar det av mot Rendsburg. Väl framme kom jag på att jag inte hade en aning om vart jag skulle. Frågade en man i en kiosk och tack och lov visste han vilken buss jag kunde hoppa på och vilken tid den skulle gå :-) Jag brukar aldrig vara sååå ostrukturerad men min allt-ordnar-sig-livsfilosofi visade sig vara den enda rätta. När jag klev av bussen var jag visserligen lost igen men jag hittade två damer som jag kunde få hjälp av. Till sist kom jag fram till Nordkolleg. Och vilket härligt ställe jag hamnade på!

Om de två veckorna med intensiva tyskastudier har jag inte mycket att säga. Eller, jo, jag har precis hur mycket som helst och därför väljer jag att inte ens försöka berätta det. Det jag kan säga är att i princip varje vaken sekund var fullspäckad och tysk. Vi hade världens bästa lärare och gruppen var super. Livet på Nordkolleg var verkligen långt ifrån verkligheten. Jag har nog aldrig lärt mig så mycket på så kort tid. Har inte heller ätit så mycket förut ... kan ha lagt på mig ett par kilon men det struntar jag i. Har druckit några öl också ... och jag måste säga att det kan vara farligt att låta 11 svenskar tillbringa tid tillsammans så där; borta från hemmet, familjen, jobbet och verkligheten. Tycker ändå att jag höll mig väldigt skötsam, dels för att jag ville orka med lektionerna och dels för att lektionerna gjorde mig så trött att jag inte orkade röja. Men kul hade vi!

Jag orkar helt enkelt inte berätta om min vistelse i Tyskland. Det var två fantastiska veckor och jag kunde inte önska mig mer. Nu ska jag se till att hålla igång och fortsätta förbättra tyskan. Tänker även se till att åka till Tyskland lite nu och då :-)





Nu är jag bara hemma och supernöjd. Ler åt mina härliga veckor borta, njuter av att vara tillbaka och ser fram emot att jobba på måndag.

Godnatt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback